måndag 16 mars 2009

Loppisfynden från torsdags med före och efterbilder!

Halloj alla rara vänner, en torsdag för länge sedan var jag ju på loppis och fyndade lite grejer. Det blev lite saker, mest pluttiga i miniformat som tex den rosa cykeln. Den blev dagens fynd tycker jag för en femma, och vilken färg den har!



"Brickorna" mot väggen har fått/kommer få sin en omgång, jag hade planer för en magnetboard elr griffeltavla på den vänstra ( miniskärbräda) . Och det röda (grytunderlägget) skulle sprayas vitt och bli en ram helt enkelt där jag klistra fast en vintagebild med kanske lite noter o så *fniss*
Den rosa näsduken skall sys med lite spets till ett tjockt hjärta med några söta detaljer på.


Gamla silverfat 10 kr st och två stora spetsdukar....

En söt liten krona fär värmeljus...

Två små söta ljusstakar...


Och icke att förglömmas! Den rosa minicykeln...


Såhär såg grytunderlägget innan.....

och

såhär

blev

den!

Och här är resultatet! Helgalet va? ;) Vad ska man kalla det? Tavla?..nä det får bli "detalj" hihi. Jag spraymålade underlägget vit i omgångar och klippte sedan till tapet. Jag hade sparat ett kuvert jag fick genom Åhléns club som var fylld med Fornasetti mönster till min stora förtjusning! Så jag klippte till en av de lite busiga ansiktena och klistrade fast henne här.

Ha en underbar måndag mina glada vänner! Snart är våren här och man kan äntligen börja gå i snyggare ytterkläder ;) Jag hör hur min svarta skinnjacka ropar!

Kram Anna



4 kommentarer:

  1. Halloj!
    Åhh det blev ju hur läckert som helst med underlägget en helt ny "detalj", en sån rosa cykel hade jag förr tänk vad man minns saker helt plötsligt som man hade glömt, märkligt!
    Ha det gott!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Grytunderlägget är riktigt tjusigt, som en tavla! Bra gjort!
    Hulda

    SvaraRadera
  3. Hallå!!
    Jätteläckert grytunderlägget blev och vilken fantasi du har!! Jag bara älskar fornasettis ansikten, de dyker upp lite här och var i hemmet!
    Hoppas du mår bra!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Hoppsan, det blev lite fel innan....råkade sända från min mans adress...Ulrica från Lugnet ska det vara!!
    Kram//Ullis

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid ~~* ♥ ♥ ♥ *~~