fredag 15 januari 2010




Paris, Je t'aime mon amour


Åhhh vet ni? Jag & Henrik har bokat en weekend till romantiska Paris! Aldrig varit där men självklart trånat! Det blir inte vilken weekend som helst utan den som infaller på alla dag!

Hur romantic är inte det? :) Jag är sugen på att se Louvren, Eiffeltorn
et, spatsera på världens mest kända boulevard Champ elyssé, kika in på franska inredningsboutiqer, se chica fransoser och fransyskor. Äta god mat-ja innefattar det grodlår & sniglar ( vilket jag redan iförsig provat i Thailand) så ska jag minsann prova det med! Mysa omkring på kullersten ( med sneakers ;) , insupa atmosfären och sätta sig ned på graciösa fik, smaska på underbara små färgglada "Macarons" och gott kaffe.

Hur underbart låter inte det?

Aaahh härligt!


Oui merci!


Mmm...Macarons...


Det här är fransk inredning för mig...


Champ elyssé där flera av världens dyraste märken har adress...här ska jag trippa fram tihi!




Om ni har tips elr annat tänkvärt för mig att veta inför min Parisresa så får ni gärna berätta!

Många franska kindpussar till er ;)




2 kommentarer:

  1. Men så underbart med en kärleks resa, och på alla hjärtans dag också... sån romantik ni kommer att få gotta er i... underbart... Du måste visa lite bilder från er resa sen... glöm inte att ta med kameran... jag vill så se lite bilder sen...

    Du frågade i en kommentar på min blogg (tack förresten för din fina kommentar) om jag inreder åt andra ? absolut, jag hjälper gärna till med allt som har med inredning att göra, från renovering utav möbler till inreda ett helt rum eller att finna det man länge sökt efter...

    Håller på att starta eget just nu som inredningskonsult och har redan börjat med att boka in projekt...

    Önskar dig en underbar helg...
    Många varma kramar
    Elin

    SvaraRadera
  2. Bon nuit mes ami ♥! Eller nåt sånt, har aldrig varit i frankrike så jag improviserar lite hi hi. Åhhhh jag är så avundsjuk...men kanske kan det bli en liten weekend för mig med innan nya jobbet (som jag förhoppningsvis får...alltså inte sökt nåt, men jobb måste man ju ha...vet ännu inte exakt när butiken stänger antagligen någon gång i februari...det velas =(...nämligen 3 års kontrakt på lokalen, så någon ny måste in och jag har uppsägningstid tom 17 mars så vi får se)...lååååång parentes =) Och DU jag drömde om dig i natt...hoppas inte det verkar creepy nu ha ha =D Det var nån sorts bloggträff å vi träffade på en hel hop med andra bloggare på nån rastplats...very glamouröst ;)
    och jag lovar att inte leta rosa miniatyr fluff här i bloggen. Jobbar imorrn så nu är det kvällsmat.

    Trevlig helg
    natti natti
    KRAAAAAM

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid ~~* ♥ ♥ ♥ *~~