fredag 4 juni 2010



Renoveringsbilder!

Hallå hallå nu har vi inte bott hemma på snart tre hela veckor! Tur man kan bo i sitt gamla föräldrahem under tiden :) Visar nu hur det hemska badrummet såg ut från början och hur vi nu ser ljuset i tunneln! Det färdiga resultatet visar jag snart! Håll i er för bilder som får én att förstå varför jag tjatat på en renovering i tre år!

Det här gör jag bara för er skull ;)

Jaha här ser vi en
vattenfnatt...tur att någon gillade badrummet!

Hallå? vart är du goda vatten?

busted!


Ja man var ju tvungen att ge upp och matcha det eländiga blå golvet...

En provisorisk lampa hängdes upp från hallen in i badrummet när spegelskåpslampan tacka för sig. Paniken började så smått krypa i kroppen och inga gäster tilläts hos oss! Nu var badrummet bara too much!


Nu börjar det hända grejer!
Det var ett himla liv därinne med fyra hantverkare som rev rasket! Notera den "härliga" blå randen som jag försökt gömma som kom fram, även den för att matcha den fula golvet...



Kan knappt tro det är sant äntligen får vi ett nytt badrum!

Och hur svårt är det inte att välja kakel?!!
Jag tog på mig flera flera dagar, inget man kan köra nödlösningar på med dubbelt lager färg :P

Som ni vet blir det svart och vitt...

Närbild på fondkakel från Dekora

Uhh...lookie lookie...
i skrivandets stund är plattsättaren här :)

Fräscht!


Grr snygg tvättmaskin


Mer blir det inte för denna gång!
Men nu ser ni lite av vad som skett här hemma hos Fåfängas Hem. Kommer bli kalasfina bilder sen och vi kommer inviga det med att skåla i Champagne och tända ljus!

Ha en underbar helg du som läser detta.



1 kommentar:

  1. WEEEHOOO!!!!! =) Vill se mer NU! Jämfört med vårt badrum är erat gamla en dröm...trots blått...vågar inte ens beskriva hur det ser ut =)

    ♥ KRAMIS

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid ~~* ♥ ♥ ♥ *~~