torsdag 12 februari 2009





Åh har ni varit inne på Rachel Aswells nätbutik Shabby Chic? Det tror jag de flesta av er har faktiskt ;) Idag blev det premiär för mig! Halleluja är väl det första man tänker, sen tänker man VILL HA VILL HA, VILL HA! Så sjukt snygga saker därinner så jag svimmar...

Håll hårt i stolen för nu kör vi bilder!

Jag älskar den råa krispiga vita basen med mörka gärna kalla färger & detaljer...

Hmm jag undrar hur stort egentligen det där halsbandet är och framför allt korset när man jämför med storleken på tofflorna... hihii*

Shabby så in i norden! Älskar dessa stolar, någon som vet om de kallas för ngt speciellt när de har dessa "klädda ryggar" ?

Älskar färg & kontrasterna i bilden...

ALLT jag vill ha ALLT ;)

Så var det stolarna igen då =)

Ord som tunt, krisp, frihet, vatten & skör beskriver denna ljuva bild...

Nå har ni fått nog nu med bilder??
-Va inte? Då tar vi en till då...hihi

Alla bilder Rachel Aswells Shabby Chic

Ehh JA, jag kan tänka mig att sova på golvet men endast härinne bland alla vackra klänningar!
Risken är dock att här skulle det inte sovas utan provas klänningar hela natten kan jag lova =)

Idag kan jag inte slita mig från loppisen här i närheten så där blir det ett besök, hoppas på fynd även denna gång och kanske lite mer gamla notblad.


Hoppas ni får en ljuvlig torsdag, jag lämnar dig med det här citatet:

It´s the little things that makes life big







15 kommentarer:

  1. Man bara dööör när man går in där, vill ha är ordet!

    kolla in hennes blogg med, finns i min Blogglista

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Jaaa jag VEt! Helt jäkla UNDERBART!!!
    Har en av hennes böcker oxå, bläddrar i den ibland precis innan jag ska sova så blir allt så himla bra :)

    Klart jag måste följa, din blogg är FANTASTIQUE förstår du gumman!!
    Vilken loppis ska du till??? Dönyfiken, hrmm vad är öppet idag i Stockholm???? Ha ha ha!
    Näe, lovar att inte åka dit o köpa upp notpapperna före dig ha ha. Har banne mig ingen bil idag - mannen lånade den för hans är på service. Kommer ingenstans och det betyder att jag helt enkelt MÅSTE fixa och måla här hemma. Oj oj oj så hemskt ... NOT! Är ju sååå kul o få jobba med möbler.

    Du är verkligen full med idéer - mycket bra, fortsätt så tack he he.

    Har jag förresten sagt att ditt namn på bloggen är toppen?

    Ha en skön torsdag,
    Kraaaaam Malin :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för din fina kommentar hos mig. AHAAA ännu en Shabby chic älskare!!! ÅHH jag vill också ha allt du visar så underbart vackra möbler mm. DIG måste jag lägga till mina bloggar jag följer. :-) Ha en underbar dag Kram Christa

    SvaraRadera
  4. HAHA jag har ju varit här förut ser jag, å det är så många bloggar så man blir lite snurrig, du är ju med i min tävling ju hihihi. Ursäkta om jag verkar lite snurrig Kram Christa

    SvaraRadera
  5. Halloj där!
    Tack så hjärtligt för dagens inspiration... nu skall jag oxå klicka mig vidare in på sidan - kan väl hända att mitt ha begär blir större ;)

    SvaraRadera
  6. Nej, jag har inte sett den hemsidan.
    Måste gå in där och kolla.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Ååh, vilka bilder! Jag vill också ha allt!!! Speciellt det där vackra köksbordet och stolarna... :-). Toilette-bordet var inte fel det heller och slår min mammas med hästlängder... (jag tyckte otroligt mycket om att sitta vid hennes bord och pudra mig när jag var liten) :-).

    Hoppas du fyndar/fyndade på loppisen och att vi får se vad du eventuellt handlade! :-)

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  8. Hej,hittade hit genom Harmony by Anna.
    Vilken fin blogg,blandad inredning, inte bara shabby chick.Jag gillar det asiatiska du visar.Superbra musik.Fortsätt i samma stil,denna blogg ska in på mina favoriter.
    Ha det bra ! Katarina

    SvaraRadera
  9. Här kan man drömma sig bort i timmar och få så mkt inspiration och idéer, ha en bra dag, imorgon stor utlottning hos VIOLAN, kram

    SvaraRadera
  10. Myckat snygga saker..OOOHHH var inte bra jafg såg det ,blir såå sugen juu hehe =)

    SvaraRadera
  11. Åhhh. så underbara saker... man bara VILL HA!!!!
    Har kollat där en gång..men måste självklart in igen nu!!!

    Ha en skön torsdag!!
    Kram!
    Iréne

    SvaraRadera
  12. hih tack, vad kuul att höra från dig!!:) jaa när vi kommit iordning lite så blir det absolut fika hos oss,det är ju inte så långt kvar nu.. och då får du ju träffa den omtalade enza; ) joo påskmiddag låter inte helt fel, de kör vi på tycker jag! fan din blogg har ju blivit grym, riktigt snygg o massa fina pics: ) kraaam mich

    SvaraRadera
  13. Vad många fina bilder, jag har nog lyckats att missa denna webbutik. Men ska nu ta och gå in och kika där efter att jag har tittat runt på din fina blogg.

    Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll, imorgon är det fredag, Jipeeeeee!

    SvaraRadera
  14. ÅÅHh - Vilka härliga Inspirationsbilder du bjuder på idag - vill haaa - allllt!! - Nuuu...
    Kramis/Annelie

    SvaraRadera
  15. Tjena mossen anna!!

    Härliga bilder du visar....

    Jag älskar verkligen denna färgskala....

    Jag läste för några veckor sedan på en amerikansk blogg att Rachels företag håller på eller har gått i konkurs!

    Men jag vet ju inte om det är sant förstås.... Verkar verkligen märkligt så känd som hon och hennes varumärke är!

    Hoppas inte det är så i allafall!!

    Stor kram

    Flisan

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid ~~* ♥ ♥ ♥ *~~