torsdag 12 februari 2009



Loppisfynd

Loppisen öppnar som bekant kl 12:00 med minst 20 meter kö men jag hann inte dit i tid för bilen skulle besiktigas kl 12:41 ! *morr* Jag var väääldigt nära i förrgår att boka om tiden enbart för loppisens skull men då skulle jag få vänta ända tills mars så det fick gå ändå. Självklart åkte jag till loppisen efter det och såg fina saker lämna butiken i andras händer! Lika bra det kanske för vårt matrum är nu min ateljé nästan *fniss* Jag hittade iaf lite grejer jag vill visa...



Gamla böcker som får bo ovanför skoskåpet i hallen, jag fyndade de två nedersta ( de andra är böcker från min pappa och farfar) böckerna för ca 10 kr st, den äldsta är från år 1843! En bok om Mozarts liv fick även följa med hem.


Jag "pimpade" även min ram i hallen med ett gammalt notblad och så skrev jag ut ett citat på baksidan av ett gammalt ark jag hittade, jag brände kanterna och klistra fast det. Voila!, ett gammalt gaaaammalt citat =)

Jag köpte även fler gamla notblad därinne , jag tror jag är den enda som vet vart notbladen ligger där på loppisen hihi. Hur som helst, nu finns det INTE några gamla fina kvar för alla ligger hemma hos mig! Jag gick bokstavligen grundligt igenom två plastkorgar.


Jag fann flera gamla lösa framsidor från nothäften med underbara bilder och texter, dessa blir bra matrial när jag ska "pimpa" fler tavlor, paket etc ...

Söt reklam annons, texten lyder...

"Trikåkostymer och klänningar äro genom sin smidighet och slitstyrka en utmärkt barnbeklädnad, speciellt under den kalla årstiden."


Hoppsan så var det fredag igen! Önskar er en riktigt fin helg med massa kärlek!



11 kommentarer:

  1. Fina sker och bilder, vill önska dig en trevlig helg.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Tack för påhälsningen på min blogg. Visst är den härlig restaurangbilden, de var jättemånga när jag skulle fota men de flesta hann försvinna.
    Kul att du hann göra litet fynd på loppisen. Jag kommer tillbaka en annan dag och kikar igenom din blogg./Merja

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fynd! Skulle varit kul att se dig stå där och rota, hahaha :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Ha , ha ,skrattar gott åt trikåkläderna .
    Ja men visst gjorde du fina fynd och notblad är ju så användbara !!
    Men du va fiiiin tavla du gjort , suveränt med texten och allt , skrev du ut den på ett gammalt papper eller ??
    Ha en fin helg nu !!
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  5. Tjingeling! TACK stumpan! <3 Tur för dig att min blogg inte är så pratig utan mest består av bilder, hi hi! Jag har också kollat några bloggar från dag ett, det är ganska kul...för man ser hur alla utvecklas....det tar ju lite tid innan man har hittat sin form. Så klart har jag ju testat alla varianter som bara går vad det gäller att lämna kommentar, men tack ändå för omtanken...nu håller jag mig till denna som jag vet funkar även omdet är lite meckigt att byta användare....men du kan ju känna dig speciell -it´s only for you!

    Ha nu en mysig helg med älsklingen
    SES SNART KRAM

    SvaraRadera
  6. Heeeeeeej igen! Jo jag undrar, hur får man till såna där små hjärtan i texten?

    ????Line

    SvaraRadera
  7. Hallojsan!

    Haha! Du fick ju dina fynd ialla fall du! Kulit med gamla notpapper m fina bilder på! Gillar din idé i den svarta ramen! Snyggt!

    Ha en riktigt skön fredagkväll nu!!
    Kramis! Iréne

    SvaraRadera
  8. Härligt med loppis och vilka fina fynd du gjort. Har själv precis fått lite notblad som jag tänkte använda till någe kul:)
    Trevlig helg!
    Lotta

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vilka fynd!
    Ha en härlig helg!
    Hälsn. Maria

    SvaraRadera
  10. Hei! Takk for hyggelig hilsen på bloggen min!

    Så flott blogg du har:) Og så mye fint du fant på loppis!

    Ha en fin helg!

    Klem Anette:)

    SvaraRadera
  11. Jag gillar din blogg, jättefin!
    Blir lite avundsjuk på dina notblad, har jagat sådana jättelänge utan resultat.

    Kyrkbänken är ett loppisfynd.
    Texten är från Panduro och är självhäftande, Skitenkelt! ;-)

    Kram Britt

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid ~~* ♥ ♥ ♥ *~~