torsdag 12 mars 2009

En ny textil till sovrummet...

Halloj alla vänner!

Nu e det snart slut med alla dessa sneak peaks jag surt bjuder er på av vårt sovrum som sakta men säkert ( efter varje löning) växer fram....
Vi har nu kvar att köpa prydnadskuddar och lampa/or samt en tavla...inte så mkt kvar. Det börjar bli riktigt snyggt!


Överkastet heter Regent och kommer från Mio

Två av dessa crown från Mio för 290 kr st är jag ute efter...dock har jag precis fått veta att de gått ur sortimentet :( Nån som vill tipsa om några liknande? Måste vara i svart hihi...

Vi har kommit fram till att vi inte kan ha en fyrkantig stor tavla i mitten av fondväggen...och måste därför tänka om...Henrik hittade en sida på nätet som säljer billiga tavlor. Denna kostar 950 kr och är ju lite billigare än den jag visade er förut för 2000 kr. Dock när jag ser den såhär brevid överkastet och prydnadskudden så blir jag lite skeptisk....vette 17 om det går ihop? Jag är en sån extremt petig person som vill att det ska matcha med både mönster, nyans osv till 110 %.


Den här från Gallerix gillar ju jag lite bättre...
Eller så får man en tavla upptryckt efter ett eget foto, även i " triptyk". Kan ju va fint med ngt läckert resefoto man tagit...ja, jag tror jag vill ha det så. Nu päbörjas bara övertalning på Mr H hihi!

Trevlig helg Vänner!

Många kramar Anna

7 kommentarer:

  1. Hej Oumberlige Peter här! Vill bara titta in som hastigast och önska en trevlig Fredag och en önskan om en fin helg.
    Sitter och bloggar och länkar runt och hamnar både hos gamla bekanta och nya bloggvänner (förhoppningsvis). Lämnar då självfallet ett litet avtryck efter mig i form av en kommentar som nu i detta fall. Jag är som ett stort barn, jag har släppt Påsken lös på min blogg så nu barsnligt nog bloggar jag runt lite och letar på andras bloggar för att se om jag kanske är först, hitills så ser det ut så(ler). Ja, det är nu ingen orgie i påskpynt som jag bjuder på, bara ett litet Påskkort ifrån 1920-talet, men påskkänslan börjar in sig. Påsken känns lite enklare än Julen, mindre kravfylld på något sett!
    Ha det så bra som det bara går mvh från Peter Olofsson!

    SvaraRadera
  2. Mycket vackra textilier och kuddar!! Visst är det svårt när man tycker lite olika..Lycka till med övertalningen!! Hoppas du får en riktigt skön helg!!
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  3. Hej Anna! Vad fint ni håller på att göra i sovrummet. Jättefin den tavlan med halssmycket annars tycker jag det låter som en rolig ide att trycka upp en egen bild.Ha en bra helg, kram Katta

    SvaraRadera
  4. Så här tycker jag. ;)

    Överkastet supersnyggt!!!!

    När vi har renoverat (i alla fall de senaste åren) så har vi gjort det mesta klart, men sen tagit det lugnt med just tavlor. För att kunna känna in ett tag, vad som verkligen blir bra. Ibland kan man ha tur och direkt hitta nåt som verkligen matchar, och ibland får det lov att vara lite tomt på väggarna - tills det rätta dyker upp.

    Färgmatchning tycker jag är snyggt, alltså att nån färg i tavlan matchar det andra i rummet och sen gillar jag inte för mycket olika mönster för det tycker jag känns "oroligt".

    Ja detta blev du väl inte klokare på. :)

    Trevlig Helg Anna!

    SvaraRadera
  5. Åh vad spännande att få se det hela sedan...
    Så många fina saker...
    Det kommer säkert bli urläckert...

    Önskar dig en underbar helg
    Kramar
    Elin

    SvaraRadera
  6. Så fint det blir i sovrummet! Fina kuddar!

    ha en skön helg!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  7. Jag gillar verkligen det där överkastet. Den tredelade tavlan var också fin. Gillar motivet =). Hoppas det blev bra!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid ~~* ♥ ♥ ♥ *~~