fredag 19 november 2010

Bloggtankar...


Jag tyckte de här frågorna var lite kul så jag "snodde" dem från den här raringen i vår familj som även hon bloggar....en mer ordentlig presentation kommer snart men klicka på länken nedan redan NU !


Sofie


1 - Hur länge har du bloggat?

Sedan februari 2009.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

Jag såg dem som ganska vågade personer som våga visa upp sina liv. Beroende på såklart vad det var för bloggar. Jag tyckte det var oerhört intressant att sitta och beskåda ngn annans hem eller liv. Jag har träffat på många fina och roliga personer sedan jag själv startade min blogg.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Hmm...kommer knappt ihåg. Jag blev inte "kär" men det började nog med att jag tittade ofta in hos Blondinbellas sida och blev mer eller mindre inspirerad.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Jag tycker det är jättekul, det här är som min virtuella dagbok, nåja jag är inte så personlig som jag skulle vilja vara. Jag har funderat på att köra lite "livsstil & inredningsblogg" men är osäker då jag gärna är lite privat av mig.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Det är en del, ganska många kändisbloggar men självklart även inredningsbloggar. Även mina vänner som har bloggar och de som kommenterar min blogg.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

Jag läser mest livstils och modebloggar.

7- Nämn en bloggare (obs:länka) som verkar olik dig, vars blogg du tycker om.

Klicka på länken...

http://pysselninja.blogg.se/

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Hon heter Julie och är från USA. Mycket sminktips med video. Hon är lite lik mig till sättet & jag beundrar hennes ihärdiga bloggande för det orkar inte jag hihi*

http://www.youtube.com/user/julieg713

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Jag tror de flesta tycker det är jättekul och även om de inte är så ofta hemma hos mig så kan de ändå bli uppdaterade. Jag tror man även lär känna mig på ett annat sätt än det i verkligheten. Fast det beror ju på hur mycket jag bjuder på mig själv. Hur personlig jag blir.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Jag har aldrig frågat dem eller hört ngt. Men jag hoppas det.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag har aldrig haft några problem med hur privat jag blir. Egentligen tror jag de flesta vill att jag ska bli mer personlig. Iallafall känns det så.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Jag bloggar inte om mina problem eller innersta tankar. Jag bloggar inte om nyheter eller vad som sker i världen. Jag drar inte in politik eller annat som "upprör" och förstör min "lugna sfär" jag vill ha i min blogg. Min blogg ska lugna ner folk eller åtminstone få folk att dra på smilbanden. Jag vill ge mina läsare vackra bilder och inspiration.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Jag bloggar aldrig för att få bekräftelse, den tanken har aldrig slagit mig.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Jag tror man lätt kan läsa personen inifrån och därmed få en känsla. Men man kan aldrig lära känna personen i fråga.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nej, jag blev dock inbjuden en gång av andra bloggare till ett litet möte men bangade ur faktiskt.

16 -Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja varför inte, beroende hur mkt man lämnar ut sig.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?

Nej aldrig hänt. Inredningsbloggar har nog inte sådana läsare och vi som har bloggarna upprör inte folk.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Nej jag skriver ganska sällan hos andra. Och skulle jag skriva läser jag alltid igenom det så det uppfattas rätt. Dock kan jag låta extremt kärvänlig med vissa jag inte känner för jag är ganska spontan så jag har väl tänkt ngt i stil med " hoppas inte hon tror jag är galen" osv. Haha!

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Bloggen kan ibland ligga och krypa i bakhuvudet- "typ nu måste du underhålla igen" Och- ja det har hänt att jag slängt upp inlägg utan direkt vidare känsla...Men jag försöker verkligen GE ngt extra varje gång jag bloggar.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Ja om inte ofta så någon gång ibland. Jag hoppas verkligen det iallafall...jag vill att min blogg skall vara kvar för evigt. Jag tycket om att se tillbaka.

21- Om ingen någonsin skulle få veta vem som låg bakom en viss blogg, skulle du vilja vara den som hade bloggen och vad skulle den handla om?

Ja, jag skulle vilja ha en hemlig blogg. Men jag vill inte ta risken ifall den inte skulle vara hemlig mer. Jag skulle ha en blogg om Sex/kärlek, mina personliga reflektioner och saker taget fritt ur vardagen. Tabun och om att bryta gränser. Jag skulle säkerligen råka uppröra folk.

22 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Ni får vara vilka ni vill som tycker om som jag att svara på frågor!

:D


KrAm TrEvLiG LöRdAgSkVäLl!


AnNa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid ~~* ♥ ♥ ♥ *~~